کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب یک ضرورتِ انکارناپذیر برای حفاظت از پوست

کرم ضد آفتاب یک محصول موضعی محافظت از پوست در مقابل نور خورشید است که بخشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) را جذب یا منعکس می کند. بنابراین به محافظت در برابر آفتاب‌سوختگی کمک کرده و مهم تر از همه از سرطان پوست جلوگیری می‌کند. کرم های ضد آفتاب به صورت لوسیون، اسپری، ژل، فوم، پودر و دیگر محصولات موضعی تولید می شوند. استفاده از این کرم ها به همراه دیگر وسایل محافظتی مانند لباس‌های پوشیده، کلاه، آفتابگیر، دستکش، عینک و … توصیه می شود.

دلایل استفاده از کرم ضد آفتاب چیست؟

احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد: استفاده روزانه از ضد آفتاب، چه در معرض نور آفتاب باشید و چه در سایه باشید، خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. حتی اگر هوا ابری یا بارانی باشد، باز هم می توانید دچار آفتاب سوختگی شوید. خورشید همیشه در طول روز در آسمان است، اگرچه ممکن است شما آن را نبینید ولی حتماً از آسیب‌های اشعه‌های آن در امان نخواهید بود.

به جلوگیری از پیری پوست کمک می کند: یکی از مهم ترین علل پیری زودرس قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. کرم ضد آفتاب به ایجاد یکنواختی در پوست کمک می کند و از آسیب های ناشی از نور خورشید که می تواند باعث تغییر رنگ، بروز لکه های قهوه ای و لکه های پیری شود، جلوگیری می کند.

شما را در برابر اشعه مضر فرابنفش محافظت می کند : در تمام طول زندگی درباره تخریب لایه ازن شنیده ایم. لایه ازن سپر محافظ ما در برابر نور خورشید است. از آنجایی که میزان حفاظتی این لایه کم شده است، روزانه اشعه های مضر بیشتری از خورشید به پوست ما می رسند.
کرم ضد آفتاب از انواع پوست محافظت می کند : هرچه رنگ پوست شما تیره تر باشد، ملانین بیشتری در پوست شما وجود دارد که مقداری از آن را در برابر آفتاب سوختگی از پوست محافظت می کند، اما کافی نیستند و شما همچنان باید از پوست خود در برابر اشعه های مضر UV محافظت کنید. هرچندکه افراد دارای پوست روشن بیشتر در معرض آفتاب سوختگی و ابتلا به سرطان پوست هستند، با این حال افرادی که رنگ پوست تیره دارند نیز در معرض خطر سرطان پوست هستند و اغلب سرطانی که آن ها ایجاد می کنند بدتر است.

آسیب ناشی از آفتاب زیاد است: چیزی به نام برنزه ایمن وجود ندارد. همه برنزه ها به پوست شما آسیب می رسانند. هر بار که در معرض آفتاب قرار می گیرید، کمی بیشتر به آسیب سلولی پوست خود کمک می کنید. استفاده از این نوع کرم به جلوگیری از این آسیب ها کمک می کند. بسیاری از مردم احساس می کنند با برنزه شدن سالم تر به نظر می رسند اما قطعاً از آسیب های نور خورشید در امان نیستند.

انواع ضد آفتاب ها: فیزیکی، شیمیایی

ضد آفتاب فیزیکی: ضدآفتاب هایی که از فیلترهای فیزیکی به عنوان اصلی ترین ماده فعال در آن ها استفاده می شود، ضدآفتاب های فیزیکی نامیده می شوند و گاهی به آن ها کرم های ضد آفتاب فیزیکی یا معدنی هم می گویند. کرم های ضد آفتاب فیزیکی با جذب، بازتاب و پراکندگی اشعه UV از سطح پوست عمل می کنند. مواد موجود در این کرم های ضد آفتاب، سپر محافظتی روی پوست ایجاد می کنند.
ضدآفتاب شیمیایی: ضدآفتاب هایی که از فیلترهای شیمیایی به عنوان اصلی ترین ماده فعال آن ها استفاده می شود، ضدآفتاب های شیمیایی نامیده می شوند و گاهی به آن ها کرم ضد آفتاب ارگانیک هم می گویند.
اصطلاح «کرم ضد آفتاب شیمیایی» ممکن است گیج کننده باشد اما به طور گسترده در صنعت تولید محصولات بهداشتی استفاده می شود. از نظر فنی، همه چیز در این سیاره از مواد شیمیایی (به جز نور و برق) تشکیل شده است. در واقع همه چیز یک ماده شیمیایی است! کرم های ضد آفتاب فیزیکی نیز از مواد شیمیایی ساخته شده اند.
ضد آفتاب شیمیایی با جذب انرژی اشعه ماوراء بنفش و تبدیل آن به گرمای پراکنده در پوست عمل می کنند

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *