نقاشی دیجیتال با فتوشاپ

نقاشی دیجیتال با فتوشاپ

نقاشی دیجیتالی یا تصویرسازی دیجیتال یکی از شاخه های بسیار پر طرفدار هنر معاصر است که در آن از مهارتهای هنری در کنار نرم افزارهای کامپیوتری استفاده می شود. تصویر سازی دیجیتالی محبویت زیادی دارد و از آن در زمینه های مختلفی استفاده می‌شود.

یک نقاشی دیجیتالی در واقع با استفاده از یک برنامه گرافیکی انجام می شود. این برنامه گرافیکی مانند یک جعبه نقاشی مجازی است که در آن هنرمند به مجموعه ای از قلم موها، رنگ ها و سایر ابزارهای مورد نیاز برای نقاشی، در یک کامپیوتر دسترسی دارد. در واقع هنرمند برای طراحی دیجیتالی از یک نرم افزار اختصاصی گرافیکی استفاده می کند تا یک نقاشی دیجیتالی را به تصویر بکشد.

نقاشی دیجیتال در انگلیسی نقاشی دیجیتال آرت گفته می شود. این تعریف شامل یک نقاشی  از زمانی که روی حامل دیجیتال اولیه یا همان  فایل کامپیوتری است تا زمانی که روی یک حامل فیزیکی نظیر کاغذ، شیشه یا بوم چاپ می کنیم می شود. در واقع یک نقاشی دیجیتالی می‌تواند تنها به صورت یک نقاشی الکترونیک باقی بماند و یا می توان آن را چاپ کرد.

در واقع هنرمند از تکنیک های نقاشی برای ایجاد یک عکس نقاشی دیجیتالی به طور مستقیم بر روی کامپیوتر استفاده می‌کند. گرچه بسیاری از دوستداران هنر همچنان ظاهر هنری و رنگ واقعی بر روی بوم را ترجیح می دهند، اما یک اثر هنری دیجیتال شفافیت و وضوحی دارد که در هنگام استفاده بسیار جذاب است. مخصوصا در حامل‌هایی که به جای پنهان کردن این ویژگی‌ها از آنها پشتیبانی می‌کنند مانند کاغذ هنری نازک، پوستر، پرپکس و غیره.

مطالب بیشتر: به پزشکی علاقه نداشته باشید در آن دوام نمی‌آورید

آیا نقاشی دیجیتالی آسان‌تر از نقاشی دستی است؟

پاسخ دقیقی برای این پرسش وجود ندارد، چرا که این موضوع کاملا به جنبه ای که به آن نگاه می‌کنید بستگی دارد. در هنر دیجیتالی به همان میزان که در هنر سنتی به مهارت های هنری نیاز است، نیازمند مهارت‌هایی هستید. علاوه بر این برای نقاشی دیجیتال به درک فنی خاصی نیز نیاز است.

علاوه بر این در هنر دیجیتالی فرایندهایی مانند سایه زدن به همان اندازه یا حتی بیشتر از هنر دستی پیچیدگی‌های خود را دارد. در واقع در یک برنامه‌ی هنر دیجیتالی نیازمند  تنظیمات مختلف هستیم و طراح دیجیتال باید درک کاملی از ابزارها و لوازم نقاشی دیجیتالی داشته باشد که قطعا این مورد کمی کار را دشوارتر می کند. با این حال در صورتی که در تصویرسازی دیجیتالی کوچک‌ترین اشتباهی رخ دهد، پاک کردن طرح ها در یک برنامه دیجیتال آرت به مراتب آسان تر است. در هنر دیجیتالی می توان تنها با زدن یک دکمه، هر بخشی از طراحی انجام شده را پاک کرد و آن را تغییر داد.

نقاشی دیجیتال با فتوشاپ

شاید بتوان گفت این نرم افزار محبوب‌ترین و ساده‌ترین و در عین حال حرفه‌ای ترین نرم افزار برای نقاشی دیجیتال است.  فتوشاپ نرم افزاری است که  برای هنرمندان مختلف همانند، گرافیست‌ها، نقاش‌ها، عکاس‌ها و…  بسیار کاربردی است. البته نیازی نیست شما برای شروع تمام ابزارهای فتوشاپ را بشناسید. بلکه با یادگیری تعداد کمی از ابزارهای مهم فتوشاپ در نقاشی دیجیتال ، شما می‌توانید شروع به کار کنید. تعداد ابزارهای مورد نیاز برای هر گروه محدود است بنابراین به راحتی و در یک ساعت شما می‌توانید به آنها مسلط شوید.

در واقع هنر دیجیتال اوج هنر مدرن نامیده می‌شود. نداشتن  لوازم اضافی، لباس‌ و دستان کثیف و همچنین تصحیح اشتباهات به صورت بسیار سریع از جمله وجوه تمایز هنر دیجیتال محسوب می‌شوند. حتی می‌توانید مانند هنر غیر دیجیتال طراحی‌های دیجیتال را بر روی دیوار آویزان کنید. برای آموزش نقاشی دیجیتال با فتوشاپ می‌توانید به پیج زیر سری بزنید.

@askari.faranak

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *