یونیکورن

معرفی بهترین یونیکورن ها با مدیریت زنان

معرفی بهترین یونیکورن ها با مدیریت زنان بسیار اهمیت دارد، چراکه نقش زنان در این حوزه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. در سال‌های اخیر مفهوم کار آفرینی توسط زنان یدک کشیده می‌شود و این زنان هستند که در سرتاسر جهان پا به عرصه ایجاد کسب ‌و کارهای نوین و استارتاپ گذاشته ‌اند و سهم خود را در پا گذاشتن به عرصه اقتصاد افزایش داده اند. شکل ‌گیری کسب ‌و کارهای نوپا باعث شده که زنان هم پای مردان وارد دنیای تجارت شوند و از سال 2019 اکوسیستم استارت ‌آپ جهان با موج جدیدی از زنان کارآفرینی روبرو شد که نه‌ تنها توانستند کسب ‌و کارهای نوین را راه‌اندازی کنند، بلکه در ردیف استارت‌آپ‌های یونیکورنی جهان نیز قرار گرفتند.

طبق گزارش Crunchbase، در سال 2019 مسیری برای شکل‌گیری یونیکورن‌ها که توسط زنان مدیریت می‌شود، باز شد و این استارتاپ‌ها معمولاً در زمینه فناوری شکل گرفته‌اند که درآمدی بالغ ‌بر یک میلیارد دلار داشته‌اند. اگر بخواهیم موفقیت این استارت‌آپ‌ها را بررسی کنیم، فقط کافی است دو نمونه از این استارت‌آپ‌ها را زیر ذره بین قرار دهیم تا به پیشگامی زنان در این عرصه واقف شویم.

یونیکورن گردشگری Away

یکی از استارت آپ هایی است که دو زن کارآفرین با نام‌های Jen Rubio و Steph Korey که استارتاپ خود را در حوزه گردشگری تجارت الکترونیک سبک زندگی و کالاهای مصرفی در سال 2015 در نیویورک راه‌اندازی کردند و توانستند سطح کار خود را به استارتاپ های یونیکورن برسانند. شاخصه‌ کسب‌وکار این دو کارآفرین براساس فناوری‌های مدرن بود که توانستند استارتاپ Away را به یک برند گردشگری و سبک زندگی تبدیل کند. ارزش این استارتاپ بعد از سرمایه‌گذاری به بیش‌ از 100 میلیون دلار در سال 2019 رسید و در ردیف کمپانی‌های یونی کورن جهان فرا گرفت.

محتوایی که این تیم برند در شبکه‌های مجازی خود منتشر می‌کند، بیشتر جنبه گردشگری دارد. به این صورت که محتوای آن شامل تصویر، فیلم متن و تجارب ناب افراد گردشگر است. یکی از مهم‌ترین کارهایی که توسط این دو کارآفرین زن صورت‌ گرفته ترویج یک سبک زندگی مدرن است که چشم‌انداز قابل‌توجهی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: نقش روابط عمومی دیجیتال در کسب و کارهای آنلاین

 

استارت آپ یونیکورن

 

Coursera یونیکرن

نمونه دیگر یونیکورن های موفق با هدایت زنان پیشروی این عرصه، یونیکورن دانشگاهی استارتاپ Coursera در سان‌فرانسیسکو در سال 2011 راه‌اندازی شد و یکی از مهم‌ترین کسب‌وکارها در زمینه آموزش است. در حال حاضر Daphne Koller با هم بنیان‌گذاران خود هدایت و مدیریت این کمپانی بزرگ را بر عهده دارد. دافنه کلر و Andrew Ng هر دو استاد دانشگاه استنفورد هستند که این استارت‌آپ را با اهداف آموزشی راه‌اندازی کردند و توانستند خدمات نوین را به افراد علاقمند ارائه دهند.

این استارتاپ یک شرکت آموزش آنلاین محسوب می‌شود که با مشارکت 140 دانشگاه و مؤسسه آموزشی معتبر جهانی مشغول فعالیت است و در حال حاضر این پلتفرم 40 میلیون دانش‌آموخته دارد. این کمپانی به نحوی طراحی شده که کاربران می‌توانند زمینه یادگیری خود را از بین 3200 رشته و 310 تخصص و 14 رشته انتخاب نمایند.

این کمپانی در راستای اهداف بین‌المللی خود برای آماده کردن دانشجویان 130 میلیون دلار جمع‌آوری کرده و یکی از تک‌شاخ های جهان محسوب می‌شود. روند آموزش آنلاین این پلتفرم از طریق دانشگاه و مؤسسات آموزشی معتبر صورت می‌گیرد و کاربران قابل‌توجهی را به سمت خود جذب کرده‌ است.

یونیکورن گردشگری Away

با نگاه اجمالی به تنها دو مورد از این استارت آپ های یونیکورنی می‌بینیم که حضور زنان در عرصه استارت‌آپ هرروز در سطح جهان بیش ‌از پیش نمایش دارد. با این‌وجود نسبت کارآفرینان زن که توانسته‌اند خود را به مرحله یونیکورن برسانند، نسبت ‌به همتایان مرد کمتر است. به گونه ای که از میان 50 یونیکورنی که در سال 2018  شکل گرفته‌اند، فقط 10 شرکت توسط زنان بینان گذاری شده اند و این یعنی نسبت پانزده به یک! اما درآمد بالای کسب‌وکارهایی که توسط زنان راه‌اندازی شده و معرفی آن‌ها می‌تواند نقطه قوتی برای زنان کارآفرین در سطح دنیا به شمار آورد تا رؤیاهای خود را دنبال کنند و راه خود را  برای یونیکورن شدن ادامه دهند.

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *