سوشی مشهورترین غذای ملل

سوشی مشهورترین غذای ملل

سوشی یکی از غذاهایی ژاپنی است که به تازگی در سراسر جهان بسیار محبوب شده است. شهرت این غذا به قدری است که 18 ژوئن مصادف با 28 خرداد روز جهانی سوشی نامگذاری شده است. برنج و ماهی تازه از مواد اصلی تهیه سوشی است، اما با توجه به انواع آن، سایر مواد خام به آن اضافه میشود. سوشی از دو بخش تشکیل شده است. شری قسمت برنج و نتا تاپینگ آنرا شامل می‌شود. وقتی به مواد سوشی فکر می‌کنید، بیشتر مردم ماهی خام را تصور می‌کنند و معمولاً این درست است. با این حال، بسیاری از انواع دیگر نتا مانند ماهی آب‌پز یا پخته، سبزیجات، گوشت و تخم مرغ نیز وجود دارد.

برنج مورد استفاده برای سوشی معمولا از مخلوط برنج ژاپنی با سرکه، نمک و شکر درست می‌شود. این مخلوط در ابتدا برای جلوگیری از خراب شدن ماهی خام اختراع شد.سوشی سابقه ای بیش از ۱۲۰۰ سال دارد و گفته می‌شود ریشه‌های آن از جنوب شرقی آسیاست. زمانیکه مردم برای حفظ ماهی، آن را داخل مخلوطی از برنج و نمک قرار می‌دادند تا تخمیر شود. این روش در قرن هشتم به ژاپن آمد و از آنجا با گذشت زمان شروع به تکامل کرد . در ابتدا مردم فقط ماهی را بدون برنج می‌خوردند. همچنین، این غذا بیشتر برای افراد طبقه بالا در دسترس بود.
سپس در قرن ۱۴ تا ۱۶ مردم شروع به خوردن ماهی با برنج کردند. پس از آن، در طول قرن هفدهم تا نوزدهم زمانی که سوشی در میان عموم مردم رایج شد؛ افراد برای تخمیر بهتر ماهی اقدام به گذاشتن آن در سرکه کردند.

سوشی در بسیاری از نوع ها و طعم ها در دسترس است، از جمله سوشی با ماهی تازه، سوشی با مرغ، سوشی با گوشت و غیره. این تنوع در سوشی به عنوان یک غذای جهانی، در جذب مخاطبین و مصرف کنندگان آن نقش بسیار مهمی دارد.
سوشی به دلیل سلامتی و طعم منحصر بفرد خود در سراسر جهان شناخته شده است و جزءیکی از مشهورترین غذاهای جهان محسوب میشود. چنانچه امروز در اغلب شهرهای جهان رستوران هایی وجود دارند که تهیه و عرضه آن مشغول هستند و شاید کمتر کسی را مشاهده کنید که نام این غذا را نشنیده باشد.

این غذا حاوی پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است. از جمله ویتامین هایی که در سوشی وجود دارند می توان به ویتامین B12 اشاره کرد که برای سلامتی عضلات و عصب ها بسیار حائز اهمیت است.از سوی دیگر با توجه به اینکه سوشی حاوی کمترین مقدار چربی و کالری است، می توان از آن برای کاهش وزن کمک گرفت. همچنین، مواد مغذی موجود در سوشی می تواند احساس سیری را برای مدت طولانی ایجاد کند و از خوردن بیش از حد جلوگیری کند.

مواد مغذی موجود در ماهی تازه می تواند به کاهش التهابات در بدن کمک کند. همچنین اسید چرب امگا3 موجود در آن برای بهبود سلامت قلب بسیار مفید است. این اسید چرب می‌تواند به کاهش فشار خون، کاهش سطح کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب کمک کند. همچنین سوشی به درمان بیماری‌های سرطانی کمک کند. به عنوان مثال، مواد مغذی موجود در ماهی تازه می تواند به جلوگیری از بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش کمک کند.

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *