بانوان هندبالیست ایرانی جهانی شدند

برای اولین بار در تاریخ هندبال بانوان رخ داد
کسب سهمیه جهانی توسط بانوان ایرانی

به همت بانوان هندبالیست ایرانی سه شنبه 28 شهریور ماه 1400 در تاریخ ورزش بانوان ایران ثبت شد.
تیم هندبال بانوان  با شکست تیم های اردن،فلسطین،کویت وسوریه و باکسب 8 امتیاز برای اولین بار جواز حضور در مسابقات جهانی اسپانیا را کسب کرد.
آنچه این پیروزی را متمایز میکند عدم حضور کادر مربیان در کنار تیم بود.
طبق قوانین کنفدراسیون هندبال آسیا،تمام اعضا 24ساعت قبل از هر مسابقه موظف به انجام تست کرونا بودند و متاسفانه تست کرونا کادر فنی قبل از بازی اردن مثبت اعلام شد.و به همین دلیل کادر فنی اجازه حضور در نیمکت تیم را نداشتند.اما دختران هندبالیست ایرانی علیرغم مشکل پیش امده بازی را با نتیجه 28 بر 21  به پیروزی دست یافته و خود را در تاریخ هند بال کشور ثبت نمودند.گرچه این تیم از کسب مدال در بازی های آسیای باز ماند و در رتبه 4آسیا قرار گرفت اما با کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی ،شایستگی خود را به خوبی به اثبات رساندند
بازیکنان تیم ملی هند بال 4 مهر و به علت بستری بودن کادر فنی بدون حضور ایشان به ایران بازگشت. به گفته سرپرست تیم ملی اکثر آنها علائم کرونا همچون تب، بدن درد و گلودرد را سوغات آورده اند. تست pcr علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون نیز مثبت شده و او درگیر این بیماری است.
امیدواریم که تمامی اعضای تیم به زودی سلامت خود را باز یابند تا هرچه سریعتر تمرینات امادگی خود را جهت شرکت در مسابقات جهانی اسپانیا  را اغاز کند.
مسابقات جهانی 10 تا 28 اذز ماه برگزار می شود و ایران با تیم های با نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه است

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *