پشت استرس را به خاک بمالید

در دوران کنونی فقط مردان در تأمین امور زندگی مسئول نیستند و زنان نیز پا به پای مردان مشغول فعالیت هستند. به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ زنان پرمشغله برای سلامت خود باید راهکارهایی را انتخاب کنند.

کیوی یا گلابی یا میوه ستاره ای بخورید
خوردن میوه راهی لذیذ برای تأمین ویتامینها و مواد معدنی توصیه شده روزانه است. ویتامینها و مواد معدنی که از طریق میوه ها به دست میآورید، مؤثرتر از آنهایی است که با خوردن قرص تأمین میشود.

حرف بزنید
صحبت کردن با مردم و داشتن رابطه احساسی، تنها و بهترین محافظ در برابر تأثیرات استرس است. همچنین روابط قوی اجتماعی امید به زندگی را افزایش میدهد. زیرا اعضای خانواده و دوستان نه تنها برای سپری کردن زمانهای پر استرس به شما کمک میکنند، بلکه هنگامی که برای رسیدن به هدفهایتان تلاش میکنید.بزرگترین مشوق شما خواهند بود.

آرام رانندگی کنید
من در اینجا استعاری صحبت نمیکنم. آرام رانندگی کنید. رانندگی با سرعت غیر مجاز خطر تصادف را تا35 درصد افزایش می دهد. رانندگی با سرعت غیر مجاز تا18 برابر احتمال مرگ ناشی از تصادف رانندگی را افزایش میدهد. بله، ۱۸ برابر! دیوانگی این است.
تلویزیون و سایر وسایل برقی را از اتاق خوابتان خارج کنید
شاید برای شما هم پیش آمده باشد شبهایی که با گوشی به رخت خواب میروید کیفیت خواب شما کهش می یابد و ختی دیرتر به خواب میروید. مطالعات نشان میدهد که تماشا کردن تلویزیون یا استفاده از سایر ابزار الکترونیکی درست قبل از خواب، ترشح هورمون ملاتونین را متوقف میسازد، هورمونی که به کنترل خواب شما کمک میکند. بیرون از اتاق خواب وسایل ارتباطات جمعی را چک کنید. در کنار همه کارهایی که باید انجام دهید شما به خواب نیز نیاز دارید. اگر  نمیتوانید برنامه تان را کمتر کنید حداقل  به سلامت خودکمک کنید. پس آنچه برای  شما مهمتر و معنادارتر است، انجام دهید.

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *