من در جامعه

امام زمان اسوه حسنه برای خود رایک بانو می دانند

 

حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در رویداد کشوری فراخوان ایده ها با عنوان«من درجامعه» ویژه بانوان با بیان ظرفیت های عظیم بانوان در حل مسائل کشور عنوان کرد «همین مقدار اطلاعات ناچیزی که ما از بانوان الگو در مکتب اسلام داریم، برای این تلنگر و تذکر که شیوه مواجهه فعلی با بانوان در جامعه باید اصلاح شود، کافیست. انسان کامل در عصر ما حضرت بقیه‌الله اعظم است که خود ایشان در روایتی، اسوه حسنه برای خود را یک بانو می‌دانند و بر همین اساس، جای تأمل وجود دارد که بانوان علاوه بر نقش‌آفرینی در محدوده مسائل خانوادگی خود، چقدر می‌توانند برای مسائل مهم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی گره‌گشا باشند»
شاید جزو معدودموارد باشد که یک (مرد صاحب منصب) از نابرابری های جنسیتی در ایران میگوید و معترف است که از ظرفیت های بانوان در جامعه به درستی استفاده نشده است.
بی شک  اعتراف به تضعیف حقوق بانوان اولین قدم برای بازپس گیری این حق است که سالهاست نادیده گرفته شده و حتی در مواردی کلا منکر حق برای زنان شده اندو به بهانه مادری تمام مسولیت ها و حقوق به وظیفه مادری محدود شده است.
در عصری که به عصر شتاب در جهان معروف است  نادیده گرفتن نیمی از جامعه دستاوردی جز عقب ماندن از گردونه رقابت جهانی را به همراه نخواهد داشت.
با توجه به اینکه این سخنان در رویداد فراخوان ایده ها مطرح شده است اینگونه اظهار نظر ها نوید بخش احقاق بخشی از حقوق بانوان خواهد بود.

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *