معرفی کتاب نوجوانان/ پازل موفقیت نوجوانان

معرفی کتاب نوجوانان/ پازل موفقیت نوجوانان

نویسنده: سمیه سادات مهدوی، محمد ترکمان
ناشر: انتشارات سخنوران

کتاب پازل موفقیت نوجوانان یک راهنمای کاربردی و عملیاتی آموزش گام به گام مهارت‌های زندگی نوجوانان است که با نثر روان ابتدا در حیطه خود آگاهی نوجوانان نسبت به مسائل جسمی روانی عاطفی و اجتماعی را مورد بحث قرار داده سپس در حیطه خودپنداری و اعتماد به نفس نوجوانان وارد شده که یکی از مهم ترین مواردی است که باید مورد تأکید قرار بگیرد زیرا ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها و اعتیاد و سایر مسائل در همین موضوع نهفته است.
سمیه سادات مهدوی و محمد ترکمان سپس در حوزه روابط بین فردی و ارتباط موثر نگارش کردند که یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که هر فردی بایستی با آن آشنا باشد تا قدرت درخواست کردن صحیح، نه گفتن مناسب، انتقاد کردن صحیح، صحبت کردن درست و گوش کردن، انتقال پیام روشن را بتوانند دنبال کنند. نویسندگان در ادامه وارد مبحث همدلی شدند که یکی از مهمترین مهارت‌های زندگی است که اگر فرد بتواند خودش را از لحاظ ذهنی و عاطفی جای دیگری قرار دهد بسیاری از تعارض افراد و مشکلات بین فردی کاهش می‌یابد.

این اثر ساختاری بسیار کاربردی و روشن جهت استفاده والدین و مربیان نوجوانان دارد و دقیقاً به بحث آموزش‌ مهارت‌های زندگی و پیشگیری از مشکلات روان‌شناختی به شکل کاربردی می‌پردازد.

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *