معرفی کتاب بزرگسال/چک لیست

معرفی کتاب بزرگسال/چک لیست

نویسنده: آتول گاواندی
مترجم: مریم شبیری
ناشر: نشر نوین

چک لیست همان لیست ساده‌ای است که شما می‌شناسید اما به عنوان یک دستیار حرفه‌ای برای شما و ذهن‌تان کار می‌کند. در این میکروکتاب می‌خوانید که این لیست‌های ساده چطور می‌توانند ما و زندگی‌مان را متحول کنند و با مثال‌هایی که در دنیای واقعی اتفاق افتاده، اهمیت چک لیست‌ها را درک می‌کنیم. اصلا چک لیست‌ها به چه دردی می‌خورند؟ آتول گاواندی جراح عمومی در بوستون، نویسنده نیویورکر و استادیار دانشکده پزشکی و دانشکده بهداشت عمومی هاروارد است. او دو جایزه ملی بدست آورده و به عنوان یکی از معتبرترین جراحان جهان شناخته می‌شود. آتول دو کتاب دیگر هم با عناوین «یادداشت‌‌های یک جراح در باره عملکرد و پیچیدگی‌‌ها» و «یادداشت‌‌های یک جراح درباره یک علم ناقص» به رشته تحریر درآورده‌‌ است که همه کتاب‌های او جز پرفروش‌ترین‌های آمازون بوده است.
آتول گاواندی (Atul Gawande) نویسنده هندی کتاب چک لیست (The Checklist Manifesto) که شغل اصلی‌اش پزشکی است، در آخرین اثر پرفروش خود بیان می‌کند که چک‌لیست چه چیزهایی را درباره پیچیدگی‌های زندگی مشخص می‌کند و به شما یاد می‌دهد که چگونه می‌توان از آن استفاده کرد.

چک‌لیست‌ها در واقع یک فهرست قابل تکرار برای انجام کارهایی هستند که امکان و احتمال خطا در انجامشان بسیار زیاد است.

یک چک‌لیست باید به شکلی تنظیم شود که مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل انجام کار را نیز شامل شود. در این کتاب به سؤالات متعددی پرداخته می‌شود از قبیل: ویژگی‌های یک چک‌لیست خوب یا بد چیست؟ چگونه متوجه بشویم چک‌لیست‌ها کی به درد می‌خورند و کی نمی‌خورند؟ آیا از چک‌ لیست می‌توان مانند نقش صابون برای مراقبت‌های جراحی انتظار داشت؟

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *