مزاحمت های مجازی آزارهای واقعی

مزاحمت های مجازی
آزارهای واقعی

اگر شما اهل فضای مجازی باشید حتما تا کنون با پیام های درخواست ریپورت کردن  یه اکانت از طرف صفحات کاری مواجه شده اید.معمولا این صفحات کاری  که همگی حوزه فعالیتشان در زمینه بانوان می باشد  از کنار پیام های غیر مرتبط عبور میکنند تا جایی که کارد به استخانشان برسد.
با گسترش فضای مجازی ,پای مزاحمت های خیابانی به فضای مجازی نیز باز شده و متلک پرانی ها  هم به نحوی به روز شده و در صفحات مجازی جلوه نمایی میکنند.
با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی گاه و بیگاه و اجباری اصناف  و لزوم ادامه کسب وکارها در فضای مجازی و فروش آنلاین , انچه باعث آزار بساری از بانوان صاحب کسب و کار شده مزاحمت های مجازی است که افراد با داشتن اکانت های جعلی یا واقعی  با درخواست های غیرمتعارف اسباب ازار بانوان در این حوزه را فراهم میکنند.
طبق  گفت وگویی که نشریه زن و اجتماع با چند تن از بانوان کارآفرین  فعال دراینستاگرام در این باره انجام داده, همگی متعقد بودند زمانیکه اکانت یک صفحه مربوط به فروشگاه و یا به عبارت ساده تر کاری میباشد ,پیام های خصوصی بی ارتباط به صفحه فروشگاه علاوه بر ازار روحی باعث کند شدن فرایند فروش میشود.آنچه مسئله را پراهمیت تر میکند عکس العمل فرد مزاحم است با دریافت پیام تذکر معمولا پا را فراتر گذاشته و حملات تندتری را انجام میدهند.
اگرچه هرروزه شاهده انتشار اخباری بر جرم انگاری فضای مجاز و تعیین مجازات برای ان هستیم و حتی بیش از این برای مزاحمت های خیابانی نیز مجازات هایی در نظر گرفته شده بود اما گویا هنوز تا باور جرم بودن ایجاد مزاحمت برای بانوان  راه طولانی در پیش است. در آخر جای بسی تاسف دارد که هنوز عده ای ازارهای کلامی را به عنوان آزار تلقی نمیکنند و با شوخی  به تکرار به بازگو کردن ان میپردازند.

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *