سیر تا پیاز خام گیاه خواری

شاید به نظر بسیاری رژیم خام‌گیاه‌خواری؛ به تازگی به رژیم‌های غذایی وارد شده باشد. اما با مراجعه به تاریخ ایران باستان و از زمان زرتشت روزهایی در ماه وجود داشته که در آن روزها، مصرف گوشت منع شده و روزی در ماه وجود داشته که نوع خاصی از گیاه مصرف می‌شد.
به اعتقاد اکثر متخصصین، چنانچه فردی حداقل 75 درصد از مواد غذایی خود را به صورت خام استفاده کند، به آن فرد خام خوار اطلاق می‌شود.
رژیم غذایی خام‌گیاه‌خواری، شامل مصرف غذاهایی است که در آن‌ها غذاهای خام‌گیاهی مانند سبزیجات، میوه‌ها، مغزها، بذرها، غلات، سبزی‌های دریایی و موارد دیگر به کار می‌رود.
با وجود اینکه در مواردی رژیم غذایی خام‌گیاه‌خواری می‌تواند به سلامتی آسیب برساند، اما در مواردی به عنوان یک نوع تغذیه سالم و مفید شناخته می‌شود. در این نوع رژیم به دلیل عدم پخت؛ بیشترین مواد مغذی حفظ شده و امکان بهرمندی بدن از تمام این مواد فراهم شده است.
مصرف غذاهای خامگیاهی می‌تواند در کاهش وزن و کنترل چربی بدن موثر باشد، زیرا غذاهای خام دارای کمترین میزان چربی و کالری هستند.
همچنین مصرف غذاهای خام‌گیاهی می‌تواند به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی مانند فشار خون بالا و کلسترول کمک کند. از طرف دیگر در بسیاری موارد گزارش‌هایی مبنی بر بهبود مشکلات هضمی از سوی افرادی که از این نوع رژیم استفاده کرده‌اند دریافت شده است.
مصرف غذاهای خام‌گیاهی می‌تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند، زیرا این غذاها دارای مواد مغذی مانند ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که به سلامت پوست کمک می‌کنند.
خام‌گیاه‌خواری در صورت مصرف متناسب و با تنوع کافی، می‌تواند به بهبود سلامتی افراد کمک کند. با این حال، همیشه بهتر است پیش از تصمیم گیری برای مصرف غذاهایی که به صورت خام یا نیمه خام استفاده می‌شود؛ با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.
علیرغم موارد مثبت خام‌گیاه‌خواری؛ استفاده از این نوع رژیم در طولانی مدت و بدون توجه به شرایط بدنی میتواند برای بدن مضر باشد.
خام‌گیاه‌خواری می‌تواند نتیجه اعتیاد به غذاهای خام باشد که مشکلاتی مانند کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی در بدن را به همراه دارد. همچنین می‌تواند با کاهش سطح انرژی و کارایی شخصی، کاهش سیستم ایمنی بدن، مشکلاتی را برای شخص به همراه بیاورد.

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *