سبزیجات؛ دشمن سرطان و افسردگی

سبزی ها از سالم‌ترین و بهترین گزینه هایی غذایی هستند که می توانید برای حفظ سلامت خود و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم میزان مصرف آنها را هرچه بیشتر افزایش دهید

شاید خوردن میوه و سبزیجات کافی و آماده کردن برنامه رژیم غذایی روزانه کار مشکلی باشد. اما هنگامی که شما عادت به خوردن بیش از حد غذاهای ناسالم داشته باشید، احتمال دچار شدن به بیماری های جدی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و افسردگی بیشتر می شود. دانشمندان در حال کشف غذاهای ناسالم و محصولات از قبل پخته شده تجاری هستند که احتمال وقوع افسردگی را افزایش می دهد. غذاهای سالم مانند سبزیجات و غذاهای حاوی اسیر چرب امگا خطر افسردگی و سرطان را کاهش می دهند.

اگر بخواهید سالم ترین غذای دنیا را انتخاب کنید، بی‌شک بهترین انتخاب سبزیجاتی هستند که برگ سبز تیره دارند. این سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند و پیداکردن آنها خیلی هم سخت نیست. اسفناج, کلم کالی و برگ چغندر ازجمله این سبزیجات هستند. دکتر جوئل فورمن در کتاب خود «پایان رژیم» به این گیاهان بمب سبز می‌گوید. بمب سبز غذاهایی هستند که بیشترین تأثیر را روی تقویت سیستم ایمنی بدن  دارند. این گیاهان به‌شدت ضدسرطان هم هستند. از جمله‌ی این گیاهان می‌توان به سبزی‌ها، انواع لوبیا، پیاز،‌ قارچ، انواع توت و دانه‌ها اشاره کرد.

 

 

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *