زنان قدرتمند دنیای دیجیتال

زنان قدرتمند دنیای دیجیتال

گرچه طبق باور غلط بسیاری دنیای دیجیتال را دنیای مردانه تصور میکنند،اما زنان قدرتمند در دنیای دیجیتال کم نیستند زنانی که به جایگاهی دست یافته اند که رویای خیلی از مردان است.شمار را با تنی چند از این زنان آشنا میکنیم.

شریل سندبرگ ؛مدیر اجرایی کمپانی فیسبوک
او یک مدیر ، فعال و نویسنده فناوری آمریکایی است. به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی در مدرسه بازرگانی در هاروارد تحصیل کرد. در اوایل کار خود را به بانک جهانی و سپس به وزارت خزانه داری ایالات متحده منتقل کرد. سندبرگ پس از حضور موفق در سمت VP در زمینه فروش آنلاین و فعالیت در گوگل ، از سال 2008 به عنوان مدیر فیس بوک فعالیت می کند. وی در حال حاضر به عنوان اولین عضو زن در هیئت مدیره فیس بوک حضور دارد. وی به عنوان سخنران اصلی در رویدادهای مختلف دعوت می شود. همچنین سخنرانی TED را با عنوان “چرا تعداد زنان رهبر بسیار کمی داریم” ارائه داد. در سال 2012 ، او در فهرست “سالانه 100” ، مجله تایم جز 100 فرد با نفوذ جهان در سال قرار گرفت. در حال حاضر در رتبه چهارم لیست قدرتمندترین زنان قرار دارد.


سوزان ووجیتسکی؛مدیر عامل یوتیوب
بیش از بیست سال است که او در صنعت تکنولوژی فعالیت می‌کند. ووجیتسکی در تأسیس گوگل مشارکت داشت و اولین مدیر بازاریابی این شرکت بود. د او که نخستین مدیر محصول گوگل بود به تدریج به سمت معاون ارشد بخش تجارت و تبلیغات گوگل رسید.میزان دارایی وی در سن ۵۱ سالگی به ۵۰۰ میلیون دلار رسید.


پریسا تبریز؛مسئول امنیت اطلاعات گوگل
به دلیل کارهای بزرگی که پریسا تبریز در شرکت گوگل و در عرصهٔ امنیت سایبری انجام داده است، لقب پرنسس امنیت را به وی داده‌اند و در دنیای فناوری با این لقب شناخته می‌شود. وی تحقیقات بسیاری در زمینهٔ امنیت شبکه‌های وایرلس و راه‌های مسدودسازی حملات بر فناوری‌های آنلاین داشته و در‌ حال‌ حاضر به‌ عنوان مدیر ارشد تیم امنیت شبکه گوگل مشغول به‌ کار است که این وظیفه را دارند تا امنیت خدمات و محصولات این غول فناوری دنیا را تأمین کنند
جینی رومتی؛مدیر عامل شرکت ibm
شرکت ibm بعد از 21 فصل متوالی که با کاهش درامد روبرو بود با مدیریت جینی رومتی توانست بعد از 9 بهترین گزارش درامدی خود را بدست آورد.

سافرا کتز؛مدیر عامل شرکت اوراکل
او رئیس بخش اقتصادی شرکت اوراکل است. وراکل یک شرکت  فعال در حوزه فناوری‌های رایانه‌ای است که با توسعه و فروش سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزارهای شرکتی و سازمانی شهرت زیادی به هم زده است و در بیش از ۱۴۵ کشور جهان حدود ۱۰۸ هزار نفر را به استخدام خود درآورده است.


امی هود؛مدیر مالی شرکت ماکروسافت
از او به عنوان “برگ برنده “غول نرم افزاری جهان نام برده میشود. امی هود مسئول نظارت بر جریان درآمد 86.8 میلیارد دلاری شرکت است و در زمان تصدی هود، درآمد ابر تجاری به نرخ سالانه 5.5 میلیارد دلاری رسیده است و برای شش فصل متوالی با درصدهای سه رقمی رشد کرده است. هود قبل از تبدیل شدن به اولین مدیر مالی زن شرکت در سال 2013، رئیس بخش تجاری مایکروسافت بود.

پانته‌آ حمزه ای؛مدیر trust and safety فیسبوک
حمزه‌ای در زمینه مدیریت محصول بیش از یک دهه تجربه دارد و پیشینه قوی در مدیریت برنامه‌های مهندسی و عملیات پروژه نیز دارد. دانش او از سیستم‌های آموزشی آنلاین و همچنین تجربه زیاد او یک منبع ارزشمند برای شرکت فیسبوک محسوب می‌شود. وی مدرک کارشناسی خود را از “دانشگاه بریتیش کلمبیا”(University of British Columbia) اخذ کرده است.
اورسولا برنز؛مدیر اجرایی شرکت veon
وی در سال 2008 ، نزدیک به نهصد هزار دلار حقوق، 550 هزار دلار پاداش و چهار میلیون دلار سهام دریافت کرد، او خریدهای روزانه اش را شخصاً انجام می دهد و مانند بقیه مردم روزانه در صف فروشگاه می ایستد. او به عنوان یک نیویورکی کلاسیک شناخته می شود. زنی که از محله ای فقیر نشین رشد نموده و هم اکنون درآمدی میلیونی دارد.

مطالب مشابه

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *