راهکار هایی برای کودکان بد غذا

با کودکان بد غذا  چه کنیم؟

 

اکثر مادران از بی میلی کودکان به غذا خوردن گله مند هستند.طبق گزارش دفتر  بهبود تغذیه وزارت بهداشت،تنها گرسنگی کودک را به سمت غذا خوردن نمیکشاند بلکه عادت ها و آموزش های خانواده نیز در تحریک اشتهای کودک و تمایل او به غذا خوردن تاثیر بسزایی دارد.
مسئله مهم دیگری که در مورد عدم تمایل به غذا خوردن کودکان حائز اهمیت است ،نبود الگوی مشخص غذایی در سنین پایین است.اکثر کودکان  به دلیل تمایل به استقلال و رشد ذهنی دچار بی نظمی در عادات غذایی میشوند.

در ادامه راهکارهایی برای  جذب کودکان به خوردن غذا به شما ارائه می دهیم
1_ اگر غذای جدید به کودک خود میدهید اجازه دهید او به اندازه کافی گرسنه باشد و غذا را بعد ازمیان وعده میوه به او ندهید و سعی کنید که غذا را بعد از انجام یک فعالیت بدنی که بدن کودک به غذا نیاز دارد به او دهید.البته به این نکته توجه داشته باشید که کودک را زیاد گرسنه یا خسته نکنید.
2_ اگر کودک غذای شما را دوست نداشت شکل ظاهری آنرا تغییر دهید مثلا اگر کودکان  از خوردن کلم و هویج طفره میروند، یک راهکار مخلوط کردن این سبزیجات با مواد غذایی که کودک دوست دارد،است.توجه داشته باشید که عادات غذایی کودکان زیر سه سال به شدت متغیر است پس اگر کودک شما غذایی را نخورد چند روز دیگر همان غذا را به شکل و شمایل جدید به او پیشنهاد دهید.
3_تزیین غذا به صورت گل و حیوانات در تمایل کودک به غذاخوردن تاثیر بسزایی دارد.
4_ساعات غذایی کودک را منظم کنید یعنی در فواصل منظم به او میوه و غذا دهید
5_انتظار نداشته باشید کودک خیلی تمیز و مرتب مطابق با خواسته شما غذا بخورد. ریخت و پاش غذا و پرت کردن غذا را می‌توان با ملایمت و به تدریج محدود کرد.
6_ گاهی عدم رغبت کودک به غذا خوردن ،به دلیل مشکل در غذا خوردن است نه مزه و طمع غذا و با کوچیک یا بزرگ کردن ،نرمی یا سفتی مواد غذایی تمایل کودک به خوردن غذا  را بیشتر میکند

 

 

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *