حرفه‌ای‌ها خوب سخنرانی می‌کنند!

حرفه‌ای‌ها خوب سخنرانی می‌کنند!

-شیما صفابخش /مدرس فن‌بیان-

اگر بپذیریم سخنرانی یک فرایند ارتباطات انسانی است، پس باید قبول کنیم که در عصر ارتباطات و اطلاعات ، فن بیان و دانستن آیین سخنوری برای تک تک انسان هایی که طالب پیشرفت ارتباطی قرن بیست و یکم هستند‌ یک ضرورت است. 
باید توجه داشته باشیم هر ساعت در حوزه های مختلف زندگی بشر داده های عظیمی تولید می شود که افراد باید بتوانند دانش استخراجی از آن ها را در کمترین زمان ممکن برای دیگران، به رساترین و شیواترین کلام ممکن توضیح دهند. به عبارت بهتر؛ همه باید سخنران شوند چرا که همه نیازمند یکدیگرند تا بتوانند در دنیای بزرگ داده ها جایگاه شایسته خود را بیابند.

باید خاطر نشان کرد که سخنرانی، مهارتی است که فقط با خواندن حاصل نمی‌شود. به طور مثال نویسنده ها با کلمات برای چشمان خوانندگان خود کتاب می‌نویسند تا آن ها را با چشم بخوانند اما سخنران ها برای مخاطبین خود صحبت می‌کنند تا آن ها با گوش هایشان پیام ها را بشنوند.و چه سنجیده گفت دکتر احمد حلت: فقط با کتاب و نوشته ها نمی‌توان سخنرانی را یاد گرفت بلکه سخنرانی را باید با سخنرانی یاد گرفت.

اصل ماجرا این است که ما باید «چگونه‌ گفتن» را یاد بگیرم.

با توجه به گسترش ارتباطات و اهمیت آن در توسعه کسب و کار؛یادگیری اصول «چگونه گفتن» در دنیای کسبو کار یک ضرورت و یکی از نشانه های حرفه ای بودن
است.

ما وقتی به یک سخنران حرفه ای بدل می‌شویم که با شناخت مخاطب در زمانی مناسب و با پیکربندی محتوایی تاثیر گذار در صدد اقناع اندیشه مخاطب برآییم که البته این امر مهم در سایه تکرار و تمرین هرچه بیشتر میسر است.علاوه بر دنیای کسب و کار،یادگیری مهارت های ارتباطی در زندگی شخصی نیز یکی از مولفه های موفقیت محسوب میشود.

مهارت‌هایی مانند بیان صحیح و روان، قدرت متقاعد کردن و انتقال ایده‌هایتان به دیگران، از جمله فواید آن است. مهارت سخنرانی به شما قدرت می‌دهد تا تأثیری مثبت در دیگران بگذارید. می‌توانید با بیان قوی و جذاب، ایده‌ها و پیام‌هایتان را به شکلی که دلخواهتان است، به دیگران منتقل کنید.

یادگیری مهارت‌های سخنرانی در زندگی به شما کمک می‌کند از فرصت‌ها استفاده کنید، در ارتباط با دیگران بهتر عمل کنید و موفقیت‌های بیشتری در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود برایتان خلق کنید.

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *