اشتباهات رایج در مورد گیاهان چیست

اشتباهات رایج در مورد گیاهان چیست

بعضی اشتباهات رایج در مورد گیاهان وجود دارد که اگر آنها را مد نظر قرار دهید می توانید در روند پروش گیاهان موفق عمل کنید. پرورش گیاهان کاری بسیار مهم و ارزشمند است. زمانی که گیاهان شما شاداب هستند، احساس خوبی را نیز به شما منتقل می‌ کنند؛ اما اگر از گیاهان بخصوص گیاه خانگی درست مراقبت نشود، سریع خشک می شوند یا شادابی اولیه خود را دست می دهند. تعداد معدودی اشتباه هستند که اکثر مردم در مراقبت از گیاهان انجام می دهند.
آبیاری بیش از حد

شایع ترین علت از بین رفتن گیاهان آپارتمانی آبیاری بیش از حد است. مردم به اشتباه فکر میکنند که همه گیاهان به یک روش آبیاری شوند. کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها خاک خشک را ترجیح می دهند. کاکتوس ها می توانند ماه ها بدون آب زنده بمانند. بیشتر ساکولنت ها با آبیاری کم ماهیانه رشد می کنند، و آبیاری هفتگی آنها را از بین می برد.

نیاز آبی هر گیاهی متفاوت استبهترین روش برای تشخیص زمان آبیاری به گیاه این است که با فرو بردن یک تکه چوب در گلدان میزان رطوبت خاک سنجیده شود. اگر خاک خشک بود یعنی نیاز به آب دارد.

راهکار دیگری که شما را در شناسایی نیاز آبی گیاهانکمک میکند؛ توجه به ظاهر گیاه است .برای مثالهرچه برگهای گیاهضخیم تر باشند، گیاه به آب کمتری نیاز دارد. در گونههای ظریفی مانند سرخسکه دارای برگ های ریز و نازک هستند ،به سرعت خشک شوند. از سوی دیگر، بدن ضخیم کاکتوس‌ها می‌تواند به اندازه‌ای آب ذخیره کند تا برای مدت طولانی خود را حفظ کند.

نور مستقیم و شدید خورشید

برخی افراد فکر می کنند که همه گیاهان به نور زیادی نیاز دارند.به دلیل شدت نور مستقیم خورشید، برای اکثر گونه ها باید از نور مستقیم آفتاب پرهیز کرد، به جز کاکتوس‌ها و برخی از ساکولنت‌ها که تحمل بیشتری در برابر نور مستقیم خورشید دارند. برای اکثر گونه‌ها، نور غیر مستقیم خورشید بهتر است. نور غیرمسقیم یعنی نور پشت پنجره.

افسانه «دست سبز»

برخی از مردم به اشتباه فکر می کنند که با دست سبز به دنیا آمده اند یا تا آخر عمر قاتل گیاهان خواهند بود. برای داشتن گیاهان شاداب در خانه نیازی به دکترای علوم باغبانی نیست. حتی باتجربه‌ترین باغبان‌ها نیز گاهی باعث صدمه به یک گیاه می‌شوند.این بخشی از یادگیری است. پرورش یک گیاه آپارتمانی جدید شامل آزمون و خطا است. هیچ کس اطلاعات کاملی در مورد همه گیاهان و گونه ها ندارد، بنابراین همه ما باید از تجربیات و در برخی مواقع از دیگران بیاموزیم.

جابجایی گیاهان در تمام مدت

گیاهان خود را زیاد جابجا نکنید. سازگاری گیاه شما با مکان جدید زمانبر است. برخی از تغییرات می‌تواند تعادل گیاه را مختل کند، مانند گلدان جدید، تعویض مکان و … اگر گیاه شما هیچ نشانه ای از نارضایتی نشان نمی دهد، بهترین کار این است که کاری انجام ندهید. همچنین، در نظر بگیرید که تغییرات شدید دما یا رطوبت می تواند مضر باشد.

فراموش کردن کنترل ریشه ها

بیشتر مردم ریشه ها را فراموش می‌کنند، اما ریشه‌ها اندام تغذیه گیاه هستند، بنابراین حفظ سلامت آنها ضروری است. بسته به سرعت رشد گیاه خود حداقل دو بار در سال ریشه‌ها را بررسی کنید.

ندانستن منشا اصلی آب و هوایی گیاه شما

دانستن منشا آب و هوای گیاه شما در اصل به رشد و درک نیازهای آن کمک می کند. کاکتوس ها و ساکولنت‌ها عاشق خاک خشک هستند زیرا از همان مناطق خشک و بیابانی دنیا می آیند. بیشتر گیاهان داخلی دیگر نمونه‌های گرمسیری هستند، به این معنی که از خاک مرطوب و هوای مرطوب لذت می‌برند.

منبع: invinciblehouseplants.com

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *