آنچه بر فوتبال بانوان گذشت

 

   بانوان فوتبالیست ایرانی، ملکه های آسیا

تیم ملی فوتبال  بانوان ایران  چهارشنبه 22 شهریور با پرواز اختصاصی که تمام خدمه آن را بانوان تشکیل داده بودند برای بازی های انتخابی جام ملت های آسیا راهی تاشکن ازبکستان شدند.
آنچه در ابتدای امر جلب توجه میکرد لباس های متحدالشکلی بود که مورد تایید بساری قرار  نگرفت از جمله خبرگزاری فارس لباس اعضای این تیم را «مردانه» و «تلفیق کج‌سلیقگی و بی‌توجهی به عرف جامعه» عنوان نمود.
احمد راستینه رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با فارس به این لباس‌ها اشاره کرده و گفت: «متأسفانه آنچه اتفاق افتاده نه قابل توجیه است و نه قابل چشم‌پوشی. وزارت ورزش مسئولیت دارد که این موضوع را پیگیری کند و فدراسیون هم به خاطر چنین قصوری باید پاسخگو باشد.»

تیم ملی فوتبال زنان ایران که در هفته اول رقابت‌ها با قرعه استراحت روبرو شده بود در اولین گام خود از این مسابقات به مصاف تیم ملی بنگلادش رفت و با نمایشی تهاجمی به پیروزی ۵ بر صفر رسید تا مدعی صعود به جام ملت‌های زنان آسیا شود.
این بازی در حالی برگزار شد که کاپیتان اول تیم (زهرا ایلاقی )با صلاحدید کادر فنی در این بازی حضور نداشت .
تیم ملی ایران چنان بازی قدرتمندی از خود به نمایش گذاشت که صفحه فارسی afc  عملکرد این تیم را با عنوان  “آتش بازی ملکه های ایرانی در آسیا ”  مورد تحسین قرار داد.
لازم به ذکر است که  یکی از گل های این مسابقه توسط ملیکا متولی بازیکن تیم شهرداری سیرجان به ثمر رسید.
بانوان فوتبالیست ایرانی درروز شنبه سوم مهر ماه در آخرین  و حساس ترین مسابقه خود در ورزشگاه بنیادکار ازبکستان به مصاف تیم اردن رفت. جواز صعود به جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022 هند در گرو برنده  شدن در این مسابقه بود.
در نهایت شاگردان مریم ایراندوست در ضربات پنالتی و با درخشش زهره کودایی با مهار دو ضربه از ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی دست یافت و برای نخستین  بار راهی دور نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شدند که از بیستم ژانویه تا ۶ فوریه ۲۰۲۲ (۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰) با حضور ۱۲ تیم در هند برگزار خواهد شد.
بعد ار دستیابی به این افتخار بزرگ انسیه خزعلی معاون امور زنان ریاست جمهوری پیام <‌صعودی که نماد شکوفایی توانمندی های زنان با حفظ عفاف وارزش های دینی وملی آنان است. دختران پرتلاش ورزشکارم از صمیم قلب آرزومندم در مسابقات آسیایی نیز با پیروزی خود موجب عزت وسربلندی ایران عزیز شوید.> در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد .همچنین حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در پیامی این صعود را تبریک گفت.
همچنین تیم با پرواز اختصاصی  و با استقبال حسن کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون ، شهره موسوی نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان و داود امیدزاده، مشاور اجرایی حوزه ریاست با پرواز اختصاصی وارد تهران شد.

 

 

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *