دبی استرلینگ Debbie Sterling مهندس و بازرگان موفق آمریکایی

عنوان شغلی: مهندس، بازرگان آمریکایی و بنیانگذار و مدیر عامل GoldieBlox

سال تولد: 1983

داستان دبی استرلینگ Debbie Sterling مهندس و بازرگان موفق آمریکایی

دبی استرلینگ Debbie Sterling

(متولد 26 فوریه 1983) یک مهندس، بازرگان آمریکایی و بنیانگذار و مدیر عامل GoldieBlox است. استرلینگ یک مهندس، سخنگوی و مدافع زنان در مهندسی و فناوری است. استرلینگ به عنوان شخصیت لحظه Time و 30 زن که جهان را تغییر می دهند توسط Business Insider انتخاب شد. GoldieBlox در سال 2014 توسط Fast Company به عنوان یکی از نوآورترین شرکت های جهان انتخاب شد. انجمن صنعت اسباب بازی به GoldieBlox اسباب بازی آموزشی سال 2014 اعطا کرد.

-پیش زمینه :

استرلینگ متولد لس آنجلس کالیفرنیا در تاریخ 26 فوریه 1983 می باشد. مادربزرگ او، استرلینگ استورتوانت، کارگردان هنری برنده جایزه اسکار برای فیلم های انیمیشن بود که برای والت دیزنی، پلی هاوس پیکچرز، UPA و چارلز شولز کار می کرد. امی استرلینگ کاسیل نویسنده داستان های علمی تخیلی عمه اوست.

او در ترکیب مهارت‌های هنر، طراحی، مکانیک و فیزیک به منظور مقابله و حل مسائل پیچیده علاقه پیدا کرد. الیزابت هولمز از جمله همکلاسی هایش در استنفورد بود. استرلینگ خارج از کالج به سیاتل نقل مکان کرد و به عنوان کارآموز در آژانس طراحی Hornall Anderson مشغول به کار شد. استرلینگ با تقویت مهارت های خود در برندسازی و طراحی، چند ماه پس از آن، استخدام تمام وقت توسط شرکت پیشنهاد شد. در عرض 3 سال، استرلینگ به سمت استراتژیست برند اصلی در برند تجاری نیویورک نیکس تبدیل شد.

در حالی که استرلینگ می‌گوید از این کار لذت می‌برد، می‌خواست به شیوه‌ای معنادارتر به جهان کمک کند، و زمانی را برای داوطلبانه در سازمان‌های مختلف مانند سپاه صلح صرف کرد. استرلینگ شش ماه را به صورت داوطلبانه در هند گذراند و از این زمان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین دوران در زندگی خود یاد می کند. این مدتی که در خارج از کشور گذرانده بود به او این امکان را داد که متوجه شود غیرانتفاعی خواسته او در زندگی نبود، بنابراین او یک بار دیگر به دنبال چیز دیگری بود و در نهایت در سال 2009 شغلی در جواهرسازی پیدا کرد.

-GoldieBlox :

در حالی که یک بار ماهانه یک “Idea Brunch” میزبانی می شد، ایده GoldieBlox از بحث در مورد کمبود زنان در مهندسی پدید آمد.استرلینگ پس از گذراندن زمان در زمینه برندسازی، بازاریابی و ساخت جواهرات، به خوبی آماده بود تا GoldieBlox را تأسیس کند .

شرکتی که آموزش STEM، به ویژه مهندسی، را بر روی دختران جوان با یک اسباب‌بازی ساخت‌وساز جدید متمرکز می‌کند. انتقادهای اولیه از شرکتی که محصول او را هدف قرار داده بود این بود که اسباب بازی های ساخت و ساز هرگز مورد توجه قرار نخواهند گرفت و “طبیعت مبارزه” خوب نیست . همانطور که استرلینگ در مصاحبه ای با فوربس در سال 2017 درباره آن صحبت کرد، اسباب بازی های ساختمانی برای پسران و عروسک ها برای دختران بود.

سال‌ها تحقیق به این نتیجه رسید که این نادرست است، و او این مفهوم را دنبال کرد. پس از تلاش اولیه برای جلب حمایت GoldieBlox در نمایشگاه اسباب‌بازی نیویورک، استرلینگ یک کمپین Kickstarter راه‌اندازی کرد که نزدیک به 300000 دلار جمع‌آوری کرد. این کمپین که در سال 2012 پایان یافت، توسط 5519 حامی حمایت شد و مشوق ها شامل آهن ربا، تی شرت و اسباب بازی بود.

از آن زمان، GoldieBlox موفق شد، بیش از یک میلیون اسباب‌بازی فروخت و یک میلیون بار در اپ استور تا اواخر سال 2017 دانلود کرد. به صورت آنلاین در آمازون، همراه با تبلیغات Super Bowl که در طول بازی 2014 پخش شد. GoldieBlox در سال 2017 پس از بازخوردی که کاربران نشان داد به این محصول علاقه مند هستند، به کتاب های پازل گسترش یافت. استرلینگ با موفقیت با پیشاهنگان دختر ایالات متحده کار کرد تا نشان‌های جدیدی را در زمینه‌های STEM درج کند، با این هدف که دختران را به فکر کردن درباره اختراع و مهندسی بیاندازد.