قارچ و هزارفایده

قارچ و سرطان: قارچ؛ حاوی آنتی  کسیدان است. سلنیوم یک ماده معدنی مهم است که در بیشتر میوهها و سبزیجات یافت نمیشود؛ اما میتوان آن را در قارچ پیدا کرد.
این ماده معدنی نقش بسیار مهمی در عملکرد آنزیمهای کبد بازی میکند و به سم زدایی و پیشگیری از سرطان کمک می کند.
علاوه بر این، سلنیوم از التهاب نیز جلوگیری میکند و رشد تومورهای سرطانی را کاهش میدهد.
ویتامین Dموجود در قارچ میتواند از رشد سلولهای سرطانی با توزیع و تنظیم چرخه رشد سلولهای سالم جلوگیری کند.
فولاتی که در قارچ یافت میشود نقش بسیار مهمی در سنتز DNA بازی میکند.
خواص قارچ برای دیابت: مطالعات انجام شده نشان میدهد که افراد مبتلا به دیابت نوع یک با مصرف غذاهای غنی از فیبر گلوکز پایینی در خون خود داشتند و در افراد مبتلا به دیابت نوع 2نیز با مصرف این غذاها سطح قند، انسولین و لیپید در خون بهبود یافته است.
یک پیمانه از قارچ گریل شده میتواند 3گرم فیبر برای بدن فراهم کند.
متخصصان توصیه میکنند که مردان در روز 30الی38 گرم و زنان 21 الی 25 گرم قارچ  مصرف نمایند.
سلامت قلب: فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در قارچ میتواند به سلامت قلب کمک کند.
پتاسیم و سدیم به همراه یکدیگر نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارند. مصرف قارچ که حاوی پتاسیم بالا وسدیم پایین است میتواند فشار خون افراد را کاهش دهد.
علاوه بر این مصرف گرم ۳ بتا گلوکان در روز میتواند کلسترول خون را تا 5درصد کاهش دهد.
تقویت سیستم ایمنی بدن: همانطور که قبلا ذکر کردیم قارچ حاوی سلنیوم است. لاین ماده میتواند پاسخ ایمنی بدن به عفونتها را از طریق تحریک تولید سلولهایT بهبود ببخشد. فیبرهای بتا گلوکان موجود در قارچ نیز میتواند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرطان و پیشگیری از تشکیل تومورها تقویت کند.

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *