چه افرادی کافین مصرف نکنند

مصرف قهوه این روزها رشد چشم گیری داشته و اکثر جوانان آنرا در روزهای پر مشغله برای کسب انرژی بیشتر و حتی کاهش زمان خواب استفاده میکنند.

نوشیدن قهوه علاوه بر کاهش خطر ابتلا آلزایمر، کاهش وزن از طریق افزایش سوخت و ساز  و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست مضراتی هم دارد.
برخلاف باور عامه نوشیدن قهوه به صورت ناشتا بسیار مضر است زیرا
سروتونین یک انتقال دهنده عصبی طبیعی است که بدن برای حال خوب و آرامش به آن نیاز دارد بنابراین وقتی ناشتا قهوه می‌نوشید باعث می‌شود سیر به نظر برسید در نتیجه سروتونین کاهش می‌یابد. از سوی دیگر نوشیدن قهوه بیش از یک یا دو فنجان در روز توصیه نمی شود زیرا قهوه سر شار از کافین است  کافیین  موجود در قهوه با تاثیر روی سیستم عصبی و ترشح هورمون کورتیزول باعث تشدید اضطراب و مشکلات خواب می‌شود از طرفی وقتی به مدت طولانی از قهوه برای بیدار ماندن استفاده شود بدن با کمبود خواب مواجهه میشود. گرچه خوردن قهوه احساس خواب را در شما از بین میبرد اما تحقیقات نشان می‌دهد اگر ۳ شب متوالی کمتر از ۵ ساعت در شبانه روز بخوابید هیچ کافئینی دیگر در بهبود هوشیاری موثر نخواهد بود زیرا عملکرد شناختی چنان کاهش می یابد که دیگر کافئین نمی‌تواند بر آن غلبه کند. اگر نمی‌توانید در طول شبانه روز ۷ ساعت بخوابید قهوه را کنار بگذارید

کارشناسان براین باورند بهترین زمان برای نوشیدن قهوه بین ۱۰ صبح و ۱۲ ظهر است، یعنی زمانی که کورتیزول شروع به کاهش می کند. علاوه بر این قهوه به عنوان  یک اددرار اور شناخته شده و مصرف آن به صورت ناشتا باعث تکرر ادارار و در بلند مدت باعث خشکی بدن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.