پیتزا سبزیجات

زن و اجتماع
زن و اجتماع

شارون پالمر نویسنده «قدرت گیاهان در زندگی » معتقد است:«رژیم های غذایی به سبک گیاهخواران مزایای فراوانی دارد. ا گر از رژیم غذایی گیاهخواریپیروی میکنید، برنامه غذایی شما مملو از فیبر، ویتامینها، مواد معدنی و… حافظ سلامت که فقط در گیاهان یافت میشود، خواهد بود.

مواد لازم:

خمیر پیتزا: عدد 2

فلفل دلمه ای: 1 عدد

پنیر پروسس (پیتزا) 400 الی 500 گرم

کره: به مقدار لازم

کنسرو ذرت: 1 قوطی

زیتون بدون هسته: 5 گرم 0 2

قارچ سفید دکمه ای: 5 گرم 0 2

سس گوجه فرنگی:4 قاشق غذاخوری
خمیر را با وردنه به ضخامت 3 الی 5 میلیمتر باز کنید و کف قالب را کمی چرب کنید خمیر را داخل قالب پهن کنید.روی خمیرکمی سس گوجه فرنگی بمالید. سپس سبزیجات را روی آن بریزید و در آخر پنیر مخصوص پیتزا روی آن بریزید. و در طبقه اول فر به مدت 30 تا 35 دقیقه با حرارت 220 درجه سانتی گراد قراردهید. در صورت تمایل می توانید کمی کره در آخرکار روی آن بریزید تا طلایی تر و برشته تر و خوش طعم تر شود.

نکته ها: می توانید سس گوجه فرنگی را حذف کنید و یا کمتر بریزید تا خمیر تردی خود را داشته باشد و یا ا گر طعم تند دوست دارید از انواع سس فلفل قرمز به مراه سس گوجه فرنگی استفاده کنید. ا گر نخواهید که رژیمی باشد می توانید پس از سس قرمز کمی پنیر پیتزا بریزید بعد مواد را اضافه کنید. و یا در بالای مواد  کمی پنیر بریزید. 1 دقیقه آخر بهتر است کمی کره آب شده روی پیتزا بریزید تا طعم و رنگ بهتری داشته باشد اما ا گر نوع رژیمی آن را بخواهید آماده کنید نیازی به کره نیست. بهتر است که فر 15 دقیقه زودتر روشن کرده باشید تا داخل فر خوب گرم شده باشد. این مقدار مواد برای عدد پیتزای متوسط کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *