کودک کتاب خوان

انسان در تمامی ادوار زندگی نیاز به راهنما دارد و چه راهنمایی بهتر از کتاب می تواند باشد. راهنمایی که کمکش بدون توقع و آگاهانه باشد را فقط در کتاب ها می توان جستجو کرد.

در حال حاضر با توجه به سرگرمی ها و بازی های کامپیوتری؛ علاقمند کردن کودکان به کتاب خوانی کاری بس دشوار می باشد. از آنجایی که هیچ راهی بن بست نیست و هر مشکلی را چاره ای است؛ بنابراین برای این مشکل هم راه کارهایی وجود دارد.

جهت ایجاد فرهنگ کتاب خوانی در فرزندان بهتر است از نوزادی آغاز کنیم و ارتباط خودمان با کتاب نیز به گونه ای باشد که از آن لذت ببریم.

والدینی که خود از کتاب خواندن لذت ببرند به راحتی می توانند این حس را به فرزتدان خود منتقل کنند. امروزه با وجود کتاب های صوتی کار بسیار آسان تر شده است.

می توان از کودکانمان بخواهیم تا کتابی را بخوانند و یا گوش دهند سپس در مورد موضوع آن با او به صحبت نشست و نظرش را جویا شد.

از او بخواهید تا آنچه را که فراگرفته است و قابلیت اجرایی دارد را در زندگی خود پیاده کند. با این کار انگیزه بهتر و بیشتری به کتاب پیدا خواهد کرد.

کودکی که با کتاب بزرگ شود قطعا اعتماد به نفس بالاتری خواهد داشت. با الهام گرفتن از داستان ها می تواند برای مشکلاتش چاره جویی کند و توانمندتر است.

از همین نویسنده
این مطلب را به اشتراک بگذارید
آخرین مطالب