همه با هم برای ورزش بانوان

70درصد از بیماری ها در اثر بی تحرکی به وجود می آیند. سرطان سینه، رحم،تخمدان و کیسه صفرا در بانوان چاق بیشتر دیده میشود. چاقی به دلیل اعمال فشار زیاد بر مفاصل تحمل کننده وزن بدن، به ویژه زانو، ران و مهرههای پایین کمری، سبب تخریب مفصلی و در نتیجه ایجاد درد مفصل میشود. همه باید دست به دست هم بدهند و شرایط رابرای ورزش بانوان فراهم کنند.

شهرداری ها می توانند با ایجادفضاهای ورزشی خاص بانوان، احداث فضاهای ورزشی سرپوشیده و روباز همگانی با بهره گیری از مربیان تحصیل کرده در رشته تربیت بدنی و برگزاری و مسابقات تفریحی ورزشی گروهی و خانوادگی به مناسبت های مختلف و توزیع وسایل ورزشی ارزان قیمت در بین مردم و اتخاذ سیاست هایی از قبیل برگزاری ورزش صبحگاهی خاص بانوان نقش بسزایی در این امر مهم ایفا کنند.وزارت ورزش و جوانان با رایگان کردن ورزش های همگانی برای بانوان،تربیت مربیان بانو در گرایش های مختلف ورزش های همگانی، برگزاری مسابقات تفریحی ورزشی در میان بانوان، فعال سازی نقش رسانه های گروهی در ارتقای سطح فرهنگ گرایش به ورزش در میان بانوان و با ملزم کردن فدراسیون ها برای گسترش رشته های ورزشی آماتور در بین مردم با توجه به شرایط منطقه ای و اقلیمی می تواند شیوع این معضل را تا حدی کنترل کند.

نقش رسانه ها در بخش فرهنگ سازی ورزش بانوان واطاع رسانی برنامه های ورزشی غیر قابل کتمان است.رسانه ها باید فرهنگ ورزش بانوان درجامعه را گسترش دهد تا به امری عادی بدل شود.

نهادهایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه ها، محیط زیست و استانداری ها با برگزاری بازی های بومی و محلی،برگزاری همایش های همگانی دوچرخه سواری، اسکیت، تیراندازی و اهدای جوایز جهت تشویق و ترغیب خانواده ها به امر مهم ورزش جلوی بی تحرکی بانوان را تا حدی بگیرند.

از همین نویسنده
این مطلب را به اشتراک بگذارید
آخرین مطالب