نکاتی در رابطه با روسری الیاف طبیعی که باید بدانید

برخی از افراد هستند که پوست بدنشان حساس است و در هنگام انتخاب لباس دچار مشکل می‌شوند. به بیان دیگر نمی‌توانید هر لباسی را که مد نظرشان است، انتخاب کنند. چنین افرادی با انتخاب نادرست لباس خود  ممکن است بدنشان واکنش آلژیک داشته باشد . الیاف طبیعی همچون بامبو، پنبه خالص، ابریشم، لینن و یا کشمیر برای این افراد مناسب هستند .

به طور کلی پارچه‌ های الیاف طبیعی عبارت است از: پنبه خالص، بامبو، ابریشم، پشم و لینن. لازم است بدانید که در ظاهر این الیاف با یکدیگر تفاوتی ندارند اما ممکن است برخی از ویژگی‌های آن‌ها با یکدگیر متفاوت باشد.
انتخاب روسری با جنس مناسب برای بانوان ایرانی از هامیت به سزایی برخوردار است زیرا علاوه بر اینکه تاثیر مستقیم بر ظاهر ما دارد،به علت تماس طولانی با مو باید جنس مناسبی داشته باشد.

آشنایی با ویژگی های انواع پارچه های روسری الیاف طبیعی

1.پارچه با الیاف طبیعی پشم دارای ویژگی‌های زیر است

این نوع از پارچه بسیار گرم است و برای دفع آفات نیازی به مواد شیمیایی و سموم ندارد. پارچه‌هایی که از این جنس هستند، دوام بالایی دارند. ویژگی دیگر آن‌ها در مورد بالا بودن قابلیت جذب آن‌هاست.

 

2.پارچه با الیاف طبیعی ابریشمی داری ویژگی‌های زیر است

پارچه روسری الیاف طبیعی که از جنس ابریشم است، به آسانی تجزیه شده و قابلیت تنفسی بالایی دارند. با این که بسیار گرم هستند اما وزن بسیار سبکی هم دارند. دوام این گونه پارچه‌ها بالا بوده و قابلیت دفع قارچ را به صورت طبیعی دارند. پارچه‌های ابریشمی شیک، راحت و نرم هستند.

از همین نویسنده
این مطلب را به اشتراک بگذارید
آخرین مطالب