موتور سواری بانوان شاید وقت دیگر

موتور سواری بانوان شاید وقت دیگر

یکی از مسائل پر مناقشه  صدور گواهی نامه موتورسواری بانوان است. توپی که دائما بین نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی پاس کاری میشود. اگر بانوی برای اخذ گواهی نامه اقدام کند ،پلیس راهور از اعطای گواهینامه خود داری  میکند و اختیار مربوط به صدور گواهینامه به زنان و مردان را بر عهده پلیس نیروی انتظامی میداند.در صورتیکه قانون گذار صدور مجوز گواهینامه موتور سیکلت، را به مسئولان نیروی انتظامی واگذار نکرده است.

بعد از انتشار تصاویر رژه موتورسواری بانوان در روز قدس در خبرگزاری ایسنا و جماران که انتقادهای مختلفی را به همراه داشت،موتورسواری زنان کاملا در سکوت خبری فرو رفت تا اینکه در تاریخ 19 مهر ماه در جلسه ای که به مناسبت هفته نیروی انتظامی  بین مازیار ناظمی  سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی وسردار رحیمی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ  تشکیل شد ،سردار رحیمی با بیان:(در رابطه با موضوع خانم ها ما برای این موضوع تصمیم گیری نمی کنیم و صدور گواهی نامه موتور برای بانوان در اختیار پلیس نیست. قانون فعلا اجازه نمی دهد، این مسئله اجرایی شود)به تمام گمانه زنی ها خاتمه داد تا همچنان موتور سواری زنان تابویی ساختار شکنانه و یا عملی نمادین تلقی شود و شاید برای تعدادی از بانوان رویایی که هرگز رنگ واقعیت به خود نگیرد.

حال این سوال مطرح میشود با توجه به قیمت های بالای خودرو و حجم بالاتر ترافیک و با در نظر گرفتن این موضوع که به گفته پلیس راهور زنان نسبت به مردان قانونمندترند ایا صدور مجوز دوچرخه سواری یا موتورسواری برای بانوان یک ضرورت دنیای امروز نیست؟
زنان امروز جامعه ایران زنانی هستند که برای استقلال خود تلاش میکنند اکثرا شاغل یا محصل هستند که زمان نسبتا زیادی را در ترافیک از دست میدهند و اکثرا در تامین خودروی شخصی و تامین هزینه های ثانویه  برای نگهداری ناتوان هستند.در چنین شرایطی اگر مجوز دوچرخه سواری یا موتورسواری برای آن ها فراهم شود علاوه بر صرفه جویی در هزینه های بانوان  به کاهش ترافیک و آلودگی هوا قطعا کمک قابل توجهی خواهدشد.

 

 

 

از همین نویسنده
این مطلب را به اشتراک بگذارید
آخرین مطالب