معرفی‭ ‬کتاب‭ ‬بزرگسال/ چطور زندگی می‌کنید

معرفی‭ ‬کتاب‭ ‬بزرگسال/چطور زندگی می‌کنید

نویسنده: گنزابورو یوشینو
مترجم:امیرآذرنوش-ناهید شیرزاد
انتشارات:نشر میلکان

شخصیت نقش اول داستان کتاب چطور زندگی می‌کنید؟، هوندا جون‌ایچی 15 ساله است که البته دوستان و اعضای خانواده‌اش او را کاپر صدا می‌زنند. پدر او، رییس یکی از بانک‌های بزرگ در شهر بود، ولی زمانی که کاپر 13 سال داشت فوت می‌کند و از آن زمان، او به همراه مادرش در یکی از روستاهای حومه‌ی شهر زندگی می‌کند. آن‌ها دوستان و مهمان‌های زیادی ندارند و تنها یکی از دایی‌های کاپر گاه‌گداری به خانه‌شان سر می‌زند. دایی کاپر همیشه تلاش می‌کند او را بخنداند و سرگرم کند و حتی نام کاپر را هم او برایش انتخاب کرده است.
در ادامه‌ی کتاب چطور زندگی می‌کنید؟، متوجه می‌شویم کاپر و دایی‌اش بسیار صمیمی هستند و کاپر سؤال‌های خود در مورد مسائل پیچیده‌ی زندگی را از دایی‌اش می‌پرسد. پاسخ‌های دایی کاپر به این سؤال‌ها، در فصل‌های جداگانه‌ای و به صورت یک نامه آورده شده‌اند و موضوعاتی چون «زاویه‌ی دید مناسب به جهان»، «ساختار جامعه» و «درستی و نادرستی» را در بر می‌گیرند.
گنزابورو یوشینو، در نظر داشت کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ را نه به‌عنوان یک کتاب داستانی یا اثر هنری، که به‌عنوان کتابی در زمینه‌ی اخلاق بنویسد. بااین‌حال، او پس از اینکه نوشتن کتاب را شروع کرد، به این نتیجه رسید که یک داستان با محوریت یک نوجوان، بهتر می‌تواند پیام‌های اخلاقی و انسانی مدنظرش را منتقل کند. به همین علت، گنزابورو یوشینو، از تجارب خود در مدرسه الهام گرفت و داستان را به‌گونه‌ای نوشت که برای نوجوانان خواندنی و جذاب باشد.

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *