معرفی کتاب بزرگسال/ چرا گورخرها زخم معده نمی‌گیرند

معرفی کتاب بزرگسال/ چرا گورخرها زخم معده نمی‌گیرند

نویسنده:رابرت ساپولسکی
مترجم:محمدعلی امام هادی
انتشارات:نشرنوین

نویسنده کتاب استاد زیست شناسی و عصب شناسی دانشگاه استنفورد است. او یکی از مهمترین و مشهورترین پژوهشگران حوزه استرس است او همچنین یکی از برندگان جایزه بنیاد مک آرتور است و چند کتاب مشهور دیگر نیز در کارنامه دارد.
نویسنده در این کتاب تلاش می‌کند معنایی روشن از مفهوم مبهم استرس ارائه کند و به ساده‌ترین شکل ممکن این نکته را آموزش دهد که چگونه انواع هورمون‌ها و بخش‌های مختلف مغز در پاسخ به استرس فعال می‏‌شوند.
او بر رابطۀ بین استرس و افزایش خطر ابتلا به انواع خاصی از بیماری‌ها متمرکز می‌شود و به تأثیر استرس بر سیستم‌های مختلف بدن می‌پردازد.
ساپولسکی تلاش کرده تا موضوعات علمی این کتاب برای افراد غیردانشمند یا کسانی که به چنین مطالبی علاقه‌ای ندارند نیز جالب و قابل‌فهم باشد.

مطالعۀ این کتاب برای کسانی که در پی شناخت استرس، بیماری‌های مرتبط با آن و راه‌های کنار آمدن با آن هستند مفید خواهد بود.

این کتاب به ما ثابت می‌کند از آنجا که حیوانات برای مدت طولانی مضطرب نمی‌مانند، برخلاف انسان‌ها به بیماری‌هایی نظیر زخم معده یا فشارخون دچار نمی‌شوند. او نشان می‌دهد که استرس چه تأثیراتی بر ما می‌گذارد و باعث بروز چه مشکلاتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. او با ارائه‌ی راهکارهایی بر مبنای سیستم هورمونی بدن، ما را در کنترل استرس‌مان کمک می‌کند.

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *