معرفی فیلم / کولت

معرفی فیلم / کولت

کارگردان:  ولش وستمورلند
بازیگران:  کیرا نایتلی،دومنیک وست،الانور تاملینسون

خلاصه: این فیلم فمنیستی که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده براساس زندگی نامه نویسنده ای به نام کولت است.

یک دختر روستایی ساده که بر حسب اتفاق با یک ناشر بسیار معروف، ملقب به ویلی آشنا می شود و این آشنایی منجر به ازدواج و شروع زندگی جدید کولت در پاریس می شود.

کولت همیشه استعدادی در رابطه با نویسندگی در خود می دید. اما هیچ وقت جرات و جسارت نوشتن را نداشت.  ویلی مردی شناخته شده و مشهور بود. اما با این که سعی می کرد از قمار بازی و عیاشی فاصله بگیرد باز هم فقر زندگی اش  را رها نمیکرد.

و این فقر به جایی رسید که حالا از کولت که دستیار او شده بود و کارهای مکاتباتی اش را انجام میداد، درخواست کرد که بر اساس داستان هایی که در گذشته برای او تعریف کرده بود شروع به نوشتن کند و سعی کند کتابی بنویسد.

و کولت نوشتن کتاب را شروع می کند. اما همچنان ترس از انتقاد و شکست خوردن منجر به این شد که وقتی اولین خواننده ی نوشته هایش یعنی شوهرش به او انتقاد کرد، برای همیشه نوشته هایش راتوی کشوی میز رها کرد.

بعد از گذشت زمان فقر زندگی این دو نفر را تحت تاثیر قرار میدهد و مجبور به فروش اسباب خانه می شوند. ویلی این بار سعی می کند نه با یک نگاه از بالا به پایین، بلکه با نگاهی نیازمند برای زنده ماندن و ادامه دادن نوشته های کولت رابخواند و با کمی تغییرات و اصلاح آن را به چاپ می رساند.

کتاب تبدیل به پر فروش ترین کتاب و چندین بار تجدید چاپ میشود و درآمدی به همراه داره که این دو نفر راثروتمند می کند.

ولی این همه ی ماجرا نیست. چون ویلی کتاب را با اسم خودش منتشر کرد. کولت که باید پشت پرده پنهان می ماند حالا ویلی از او انتظار نوشته های بیشتری را داشت.
برای کولت جسارت گفتن حقیقت و بیرون آمدن از پشت پرده و گفتن واقعیت به مردم چالشی بود که کولت با آن مواجه بود و باید انجام می داد تا ما امروز او را به عنوان مشهورترین زن نویسنده ی فرانسوی بشناسیم.

از همین نویسنده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *