ده نکته برای اینکه از لباس پوشیدنتان لذت ببرید

 

بدترین چیز برای یک خانم انتخاب مدل لباسی است که به جای آنکه بلند و الغر نشان داده شود،کوتاه و چاق به نظر برسد. اینکه چه چیزی بپوشیم یک بحث مهم است ولی بحث مهم تر آناست که چیزی که می پوشیم ما را همان طور نشان دهد که دوست داریم به نظر برسیم.انتخاب های غلط میتواند شما را از شکل و تیپی که دوست دارید به نظر برسید دور کند؛اما چطور میتوان چاق و کوتاه به نظر نرسید؟ چند مدل لباس پوشیدن برای اینکه چاق وکوتاه به نظر نرسید:

۱ -لباسهای تنگ چسبان پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان یکاشتباه بزرگ است اگر میخواهید لاغر و بلند به نظر برسید. اگر یک لباس احساس تنگ بودن به شما میداد، اگر یک لباس چینهای افقی پیدا کرد یا اگر حرکات بدنتان را میشد دید، باید این لباس را از کمد لباستان بیرون بیندازید. لباسهای خیلی تنگ نه تنها احساس ناخوشایندی از پوشیدنشان به شما می دهد بلکه میتوانند شما را چاق و کوتاه هم نشان دهند.

۲ -دامن های چین دار یک دامن چین دار به دلیل این که شما را عریض تر نشان میدهد، میتواند قدتان را کوتاه نشان داده و چاق ترتان کند. زنانی که حتی کمی اضافه وزن دارند باید از پوشیدناین گونه دامن ها خودداری کنند. این دامنها که به دامنهای پلیسه دار هم معروف هستند در دهه ۵۰ میلادی بسیار محبوب بودند و علاقه مندان زیادی داشتند اما امروزه در پوشیدن آنها باید به شدت دقت کرد.

۳ -جینهای تنگ این نوع از شلوارها هم به مشکل لباسهای تنگ دچار هستند و فقط برای زنان بسیار لاغر مناسب است. تنها به این دلیلکه شلوارهای تنگ جین در همه سایزها در دسترس نیستند دلیل نمی شود که کسی هم کهدارای اضافه وزن است یا پاهایی قطورتر از حالت عادی دارد از آن ها استفاده کند.

۴-شلوارهای چهارخانه انتخاب لباس چهارخانه هم داستان خودش را دارد. لباسهای چهارخانه با توجه به اینکه طرح ورنگ و خط در دوخت آنها بکار رفته است میتوانند شما را چاق تر و کوتاه تر نشان دهند.البته میتوان یک استثنا در این موضوع قائل شد. اگر پارچه های شلوار بلند و کشیده باشند و طرح چهارخانه بسیار نازک و خط ها با فاصله از هم باشند میتوانید با کمی اغماض آنها را بپوشید. البته بازهم باید توجه کنید و از دوستان یا خانواده تان که با شما صادق هستند سوال کنید که این شلوار آیا شما را چاق تر نشان میدهد یا نه؟

۵ -شلوارهای کوتاه این نوع از شلوارها با توجه به اینکه از نظر بصری یک شکست در نگاه مخاطب ایجاد میکنند میتوانند شما را کوتاه تراز آنچه هستید نشان دهند؛ بنابراین باید دقت کنید که اگر کمی قدتان کوتاه است یااضافه وزن دارید در استفاده از این نوع شلوارها دقت نمایید.

۶-پلیورهای گشاد این نوع ًاز لباس که طبیعتا در زمستان استفاده میشود با توجه به اینکه از نوع لباسهای کلفت و پشمی به حساب می آیند، ً حجم زیادی دارند و قطعا باعث می شوند که شما چاق تربه نظر برسید. بعضی از این لباسها یقه اسکی هستند که چاق شدن و کوتاه تر به نظررسیدن شما را تشدید میکنند. برای اینکه هم گرم بمانید و هم لاغرتر به نظر برسیدباید به جای پوشیدن لباسهای کلفت و پشمی، استایل چند لایه پوشیدن را انتخاب کنید وبلند بپوشید.ُف دار

۷ -کاپشنهای پ نوعی از کاپشن ها هستند که به قولبعضی ها برای اسکی مناسب اند تا برای خیابان. این نوع از کاپشن ها با حبس کردن هوادر خود و در الیه های درونی به نوعی عایق تبدیل شده و نمی گذارند حرارت از آن خارجشود؛ بنابراین هوا گرم مانده و سرما نمی خورید؛ اما همین لباسها با توجه به حجمیکه پیدا می کنند باعث می شوند که چاق به نظر برسید.

۸-کفشهایی که دور مچ پا رامیگیرند بعضی از کفشها دور مچ پا را بهطور کامل میگیرند و با اضافه هایی که در طرحو رنگ خود دارند باعث میشوند تا مچ پا به طور کامل دیده نشود. این اتفاق مانندشلوارهای کوتاه از نظر بصری باعث شکسته شدن خط نگاه می شود و شما کوتاه تر و چاقتر به نظر می رسید؛ بنابراین در انتخاب کفشی که به پا می کنید به طور کامل دقتکنید که انتخاب مناسبی داشته باشید.

۹ -کمربندهای پهن این نوع از کمربند یک خط افقی بزرگو پهن به وسط لباس شما اضافه می کند که می تواند بیشتر به ضرر شما تمام شود تا خوشتیپی تان. اگر رنگ این نوع کمربند شفاف و تند باشد می تواند این عریض بودن رابیشتر نشان دهد و بنابراین شما چاق تر به نظر میرسید.

۱۰ -پوشاندنگردن یکی از مواردی که میتواند باال تنه شما را کوچک نشان دهد، پوشاندن گردن است.اینکه یقه اسکی می پوشید یا گردنبند بلند و بزرگی به گردن می اندازید یا دستمالگردن می بندید چندان فرقی نمیکند. مهم این است که پوشانده شدن گردن، باال تنه راکوچک تر و زیباتر نشان می دهد؛ بنابراین در استفاده از مواردی که گفته شد دقت کنید.

از همین نویسنده
این مطلب را به اشتراک بگذارید
آخرین مطالب