تاثیرات پیاده روی بر سلامت

زن و اجتماع

|

۱۰ مهر ۱۴۰۰

معجزه پیاده روی

 افزایش توانایی مغزی: هرچقدر که سن افزایش مییابد انجام پیاده روی برای افزایش تواناییهای مغزی ضروری تر میشود.
پیاده روی میتواند اثرات افزایش سن را کاهش دهد. مطالعات پیش از این نشان داده که انجام پیادهروی از بروز آلزایمر جلوگیری میکند.

 افزایش قدرت استخوانها:پیاده روی احتمال پوکی استخوان را کاهش میدهد. بررسیها نشان داده زنانی که پیادهروی میکنند، 40 درصد کمتر در معرض پوکی  استخوان و شکستگی لگن هستند.

بهبود بخشیدن به روحیه: مطالعات نشان دادهاند که ورزش با بهبود بخشیدن به روحیه در ارتباط است و باعث کاهش استرس میشود. ا گر در طبیعت پیاد هروی کنید تاثیر آن بر روحیه بیشتر هم میشود.

افزایش جریان خون:پیاده روی جریان خون را افزایش میدهد و باعث کاهش فشار خون و خطر سکته قلبی میشود. انجام 30 دقیقه پیادهروی در طول  روز برای سلامت قلب کافی است.

تقویت حافظه: پیادهروی مداوم باعث تقویت هیپوکامپوس میشود. هیپوکامپوس بر حافظه و یادگیری تاثیر دارد. بررسیها بر روی زنان 65 سال و بیشتر نشان داده است پیاده روی از کاهش حافظه بر اثر بالا رفتن سن جلوگیری میکند.

کاهش در آرتروز:پیاده روی در طول هفته باعث کاهش درد استخوانها میشود. پیاده روی کارایی را در افراد مبتلا به آرتروز افزایش میدهد.

تعادل در میزان گلوکز خون: پیاده روی باعث افزایش میزان گلوکز خون میشود. مطالعات انجام شده نشان داده که انجام 15 دقیقه پیادهروی باعث کاهش قند خون میشود.

افزایش ایمنی بدن:با پیادهروی میتوانیم سلامت را افزایش دهیم. پیاده روی به بدن کمک میکند که بهتر با بیماریها مقابله کند. به خصوص ا گر از بیخوابی رنج میبرید،پیاده روی میتوانند برای شما مفید باشد.

کاهش وزن: پیادهروی باعث کاهش وزن میشود.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید
آخرین مطالب

نقش زنان درجنگ‌ها و دفاع مقدس

زن و اجتماع

|

۲۶ مهر ۱۴۰۳

افسون میرحسینی در گفتگو با زن و اجتماع؛ نبود تکنولوژی به‌روز بر معدن‌کاری سایه انداخته است

مریم حیدری مقدم

|

۲۵ مهر ۱۴۰۳

شبیخون

زن و اجتماع

|

۲۳ مهر ۱۴۰۳

گفتگوی زن‌واجتماع با سامیه مهراب‌نیا فعال اقتصادی: از مسئولان ناامید شده‌ام

مریم حیدری مقدم

|

۲۱ مهر ۱۴۰۳

ساختار پوست خود را بشناسیم

پریا زندوثوقی

|

۱۹ مهر ۱۴۰۳